Jumaat, 26 Mac 2010

Pustaka Antik

Assalamualaikum.N3kali nibukan pasai pinggan mangkuk lama,tapi barang-barang lama yang ada di sudut anjung nolstagia.Biasalahkan,perpustakaan ada macam-macam sudut,salah satunya inilah.Ikutkan sejarah,sekolah ni wujud sejak 1923,jadi masih bersisa barangan lama yang dikumpul dan diletakkan di perpustakaan.Dalam hati...kan baguih kalau ada pinggan mangkuk lama,sedap sikit mata memandangnya.Silap haribulan,aku buat reta sendiri,khekhe..Ok..layan picas yang banyak ni.

Apa benda ni?Ini ialah pengetam kayu.Jangan buat main,England mari you..


Botol-botol lama,betoi ke botol oren?Entahlah...

Jam randik

Barometer

Pelita Karbaid

Kerusi Lama-tinggi,macam kerusi hakim.Entah sapa la yg duduk

Mesin kira lama


Rokok pun ada,England mari


Entah apa ke benda,taktau la..tulis situ 1950

Neraca lama.

Termometer gergasi,masih lagi berfungsi

Marine compas


Taktau la benda apa ni..macam serombong ketapi pun ada gaya


Selain barangan lama ni,terdpat juga beberapa buah almari lama.Ada yang tersorok je bawah tangga.Okey..itu lain kali ye,jurukamera tak sempat nak ambik gambar lagi.Bye..

1 ulasan:

  1. salam shas..memang antik brg2 tu, ada beberapa barang yg akak tau kegunaannya sebab mas tu akak sekolah rendah..yg tulis 1950 tu, piala masa dulu2, kalau hari sukan, itulah hadiahnya..pelajar cemerlang ke, atau johan pertandingan akademik, dulu kat rumah mak akak masih ada, abang akak punya..skrg entah mana2 dah....yg kerusi tu, tu kerusi cikgu..kat bilik guru dan dalam kelas...bagus juga sekolah tu masih simpan segala khazanah lama...yg peminat barang2 lama mcm kita ni memang rasa teruja sangat

    BalasPadam