Ahad, 2 Ogos 2009

Teko

Seperti biasa,teko menjadi pujaan hatiku.Teko pertama ni jenis oriental ceramik.Rasa-rasanya bunga matahari .jangan ditanya kaum kerabatnya yang lain,hanya ini saja yang ada.Aku juga sebenarnya tak kisah sangat..biarlah teko janda pun.Kalau ada kaum kerabatnya,takde tempat pulak nak simpan.Terpaksa pulak menyorok di dalam kotak dan disorok pula di bawah katil,stor bawah tangga dan yang sewaktu dengannya..
Ini pula wildrose.....ramai peminat antik lain dah ada.

Ini pula ,kali pertama jumpa corak seperti ini.Nak kata bunga macam kumbang..entahle..Cuma tutupnya tu macam tak sepadan je.Kalau kena tutup lain,rasanya lagi cantik.Tapi bentuknya cantik,besar di atas,tirus ke bawah.

4 ulasan:

  1. teko yg gambar kedua tu ada 2 kan? Jual kat akak satu boleh? Atau kalau tak nak jual kita barter hehehe

    BalasPadam
  2. k.nor,gambar je dua,tekonya satu je..haha..takpe,nanti kalau ada lg saya ingat k.nor.nyonya tu dah janji nk kumpulkan teko utk saya...sabar..

    BalasPadam
  3. sama jugak dgn akak..klu ada lebih rembatlah ye..pastu jual kat kami tau..

    BalasPadam
  4. aku kagum dengan hang k pah.. tahniah.. wpun hang selalu kata hang malas tapi bg aku hang memang rajin..Bukan semua kawan2 kita serajin hang.. aku batul2 taksub dan hang dan aku pun berazam nak ada blog sendiri..

    BalasPadam