Sabtu, 8 Ogos 2009

Kerastanganku

Salam hari minggu kepada semua..Sebelum tu,aku nak bagitau sebenarnya aku malu sendiri tengok hasil kerastanganku ini,tapi aku beranikan diri pamer juga.First taim dalam hidup aku buat kerja-kerja ni,hehehe..Tapi taknak la merendah diri sangat,sebab..merendah diri memang sifat terpuji,tapi terlalu merendah diri tandanya minta dipuji...awas!!!
Nampaknya dua hari cuti ni,aku mengambil keputusan tidak ke mana-mana kerana risaukan wabak H1N1 yang semakin menjadi-jadi.Bila difikirkan balik,taktaulah sampai bila tak pergi berjalan ke tempat awam.Bulan puasa ni camna,biasanya aku ni pengunjung setia pasar Ramadhan,bak kata orang..gantung periuk sebulan,hehe..
Jadi,menghabiskan cuti di rumah..aku cubalah deco apa yang patut.Bak kata suamiku..pantang tengok orang buat,semua nak tiru,hehehe..tahu takpe.Tapi buat deco bagai ni pun ,nak ada kesabaran jugak ye..jadi hari ni aksi menggoncang tin spray lah jawabnya.Haa..terima kasihlah pada Ainie,Kak Ida dan Ina,kalianlah sumber inspirasiku.Bak kata pepatah,guru yang baik bukan setakat mengajar,tapi memberi inspirasi.
Cerek Comel
Jalan-jalan ke kedai dua minggu lepas,aku terjumpa cerek ni,alahai comei sangat.Murah plak tu,sebiji 3 hengget,aku pun beli dua biji.Belum sempat display lagi,heroku dah kopek2 cat pada pemegang.

Pelita/Cemeni
Aku tengok Kak Ida deco pelita dia,berkenan sangat..aku tirulah.Tapi mestilah sifu punya lagi cantik daripada protege..Ada juga tu terselit kotak tempat kunci,yang tu aku tampal tisu.Maklumlah tisu banyak,terover tampal plak,hehehe

Pelita besar ni aku beli setelah tengok dalam blog Ina,taktaulah bila nak kena sentuhan kerastanganku.

Rak display ni aku beli di pameran kraftangan penjara.Asalnya kaler coklat,jadi aku paksa suamiku putihkannya.Pastu akupun susunla apa-apa yang patut.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan