Sabtu, 29 Disember 2012

Twinrose

Salam ceria..
Dah tak berapa hari lagi "kemerdekaan" akak akan berakhir..bermulalah era "penjajahan" ..hehe
Apalagi....rutin harian biasa yg sangat mencabar,bangun pagi,terkocoh-kocoh siapkan anak sekolah,sambil siap diri sendiri,Seawal 6.50 mesti kuar untuk elakkan jam wlaupun jarak sekolah dengan rumah hanya 3km saja.
Tu waktu pergi....waktu balik???
Tiada jadual tetap...segalanya mungkin...TAPI amalan2 sangat tidak profesional seringkali berlaku iaitu petang nak mesyuarat,pagi baru tampal notis.hangin betul dengan situasi macam ni...gggrrrr.
Kenapa perkara ni berlaku? Almaklumlah..yg pegang jawatan pentadbir ni semuanya dah kertu..anak2 semua dah besar...tinggal suami isteri je kat rumah..boring aah..ko pandang aku..aku pandang ko.Jadi..duduk di ofis lagi best agaknya...mantapkan kerjaya..mudah2an ada peluang...naik pangkat lagi.jadi..selagi boleh kerah orang bawah ni...kerah cukup2...
Sabarrr...sbarrrr..kerja itu ibadah..tarik nafasss...hembus..tarikkkk...hembusss.Sebenarnya melayan gelagat pelajar sangat menyeronokkan..bagaikan satu seni abstrak..pelbagai ragam dan suasana.Guru pun perlu mengolah "lakonan" mengikut situasi.Takde skrip tetap...bila masa nak tegas,bila masa nak bergurau..buat lawak..memang best la.Sayang anak-anakku...
Nasib baiklah ada hobi kumpul pinggan mangkuk batu ni..buleh gak hilangkan tension...hehe
Okey..layan koleksi twinros akak yang semakin membiak ...soping internasional lagi u.
Teko kotak dua biji tu..cantik kan.Alhamdulillah...dapat jugak idaman hati.
Okey...ceria-ceriakan diri semanis twinrose
Kepala dan hati kita kecik jer
untuk memikirkan terlalu banyak perkara
dan menyimpan terlalu banyak perasaan negatif 
Be positive...
 

4 ulasan:

  1. memang cantik shas, tahniah

    BalasPadam
  2. kak shas,,, nak beli 2 gak,,, cantikkk gituuu,,,,

    BalasPadam
  3. TQ Kak Shima ...Tq Aina.
    Nasib baikla ada di seberang..hg mampu milik.Aina koleksi dan mantop..cantik2 teko kotak Aina..kan kak shima

    BalasPadam
  4. cantik...harap thn depan giliran sy pulak nak dpt teko kotak twin ros line oren ni..hehe

    BalasPadam