Sabtu, 31 Ogos 2013

Merdeka Raya

31 Ogos 2013
Tempat : Tabika KEMAS, Jlan Damai,Tapah,Perak

Hari ni buat pertama kalinya Muhammad Adib meraikan sambutan merdeka..meskipun dalam kelompok kecil,tapi inilah titik permulaan untuk Adib dan rakan2nya menyemai semangat patriotisme.Tarharu sebenarnya melihat anak2 kecil ini menyanyikan lagu patriotik,mengibarkan Jalur Gemilang dan melafazkan ikrar Rukunegara.
Jauh di sudut hati -semoga anak ibu menjadi anak yang soleh,menyumbang manfaat untuk bangsa dan negara.
Jauh di sudut hati - semoga anak2 kecil pewaris negara ini dapat terus memastikan Malaysiaku tercinta selamat,aman dan bangsaku Melayu bukan bangsa yang terpinggir di bumi sendiri.Janganlah disaat aku seorang wanita tua kelak,negara kacau bilau,bangsaku bukan tuan di negara sendiri,sentiasa berada dalam ketakutan..terbayang apa yang berlaku di Mesir sana..oh..tidakkkk.
Maka berkata aku pada diri sendiri,ketepikan sentimen politik murahan,jiwa kacau yang sentiasa /tidak pernah puas..jauh untuk bersyukur dengan apa yang ada...
Sejujurnya,anak sekecil ini,jiwanya bersih,jangan diracuni mereka dengan perasaan benci...
Bagus usaha tabika KEMAS ni..kalau tak kita Melayu cintakan negara kita,siapa lagi...sebab Malaysiaku Berdaulat,Tanah Tumpahnya Darahku..oranglen ada buat gini???







5 ulasan:

  1. salam merdeka kak shas..adib menten cute gilerrrr

    BalasPadam
    Balasan
    1. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












      Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

      Padam
  2. TQ Yatt..Adib..macam tulah..lesak :)Muka dah macam cina bukit,hehehe

    BalasPadam
  3. Salam merdeka raya kak shas,,, wah bestnya sekolah adib celebrate merdeka dengan ibu bapa, guru guru dan kawan kawan. Semangat begini memang perlu disemai semenjak mereka kecil lagi sebagai pewaris bangsa di kemudian hari. Merdeka"

    BalasPadam
  4. Aina...itulah..benda2 macam ni..kita bangsa Melayu kena lebih berbanding orglain..kalau kita sndiri kurang patriotik..makin "kecil" lah kita.kalau tadika KEMAS,ni mmg acara tahunan..baguslah.Walupun belum faham erti merdeka,pupuk semangat dulu kan ..

    BalasPadam