Jumaat, 3 Mei 2013

Trip ke bandung -Part 1

Salam ceria..
Dah lama menyimpan keinginan nak ke Bandung ..akhirnya tertunai jugak pada 18-21 April lepas.Dah puas belek2 tarikh ,takde yg sesuai,akhirnya kami merempit jugak walaupun tengah2 malam buta..Kononnya flight pukul 10 50 malam..huh..delay..sampai kul 12.00 baru berlepas.
Perjalanan kami sebenarnya adalah secara sendirian berhad...takde pakai pakej apapun.Kali pertama.kami berempat semuanya perempuan pergi ke Bandung.Urusan tempahan tiket dan hotel diuruskan oleh adik2 rakan sekerja,akk pula berurusan mencari pengangkutan sepanjang di Bandung. Keseluruhan untuk pengangkutan dan penginapan kami sekitar RM700++,tapi sangat berpuashati kerana kami yg tentukan tentatif perjalanan,tak perlu kalut2 ikut rombongan Cik Kiah.Makan di mana kami suka dan tempat tidorpun selesa.
Sampai je bandung dalam pukul 2 pagi..kami terus ke hotel Aston Braga Hotel And Residence.Ok..best hotel ni,4 bintang.Serba selesa..sarapan pagi pun best,macam2 ada...cuma mungkin kurang serasi selera kita.Tapi,,dijamin kenyang
 Bilik tidor yang sangat selesa.Muat untuk 2 org jer..kalau ada beg tangan ke,gerabak ketapi ke..dok muat la  :) Kiranya dah penat kawad kaki di siang hari,malam tu sesuai sgt utk manja2kan badan
 Ok..bilik ayornya cantik,bersih..

Kemudahan dapor turut disediakan..siap periuk,pinggan mangkuk sudu garpu lagi.Sesuai ni kalau bawak manggi dari Malaysia..boring gak asik makan masakan sunda jer.
Pendek cerita..hotel ni ok..selesa ..rasa selamat..ratenya dalam rm200 semalam.Pemandangan dari kamar hotel di tingkat 19

OK..setakat ni dulu :)




2 ulasan:

  1. Assalamualaikum Tuan/Puan.

    Salam dari Kita Holidays Travel & Tour Indonesia.
    Kalau Tuan/Puan nak melawat ke Indonesia, jangan risau hati sila hubungi :

    KITA HOLIDAYS TRAVEL & TOUR INDONESIA
    Tour operator & Travel Agency

    Sebuah serikat yang punya legalitas di Indonesia, memberikan pengkhidmatan tour ground handling di beberapa daerah yang favorit untuk di lawati. Kami arrange secara profesional dan dengan penuh rasa kekeluargaan, juga dengan harga tour yang sangat berpatutan sekali seperti ke : Padang dan Bukittinggi Tour, Aceh Tour, Medan Tour, Jakarta dan Bandung Tour, Jogjakarta Tour, Bali Muslim Tour dan sewa kenderaan.

    Contact person : Amsyahril
    Mobile : +6285263007445
    E-Mail : am_holidays@yahoo.com / kita_holidays@yahoo.com / kitaholidays@yahoo.com.


    BalasPadam
    Balasan
    1. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












      Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

      Padam