Ahad, 22 November 2009

Hunting Rumah Opah

Salam hari minggu.Hari ni lepak di rumah je,cuaca pulak ala-ala sendu,memang menggoda untuk bermalas-malas di atas katil.So..layanla pikas hasil hunting di rumah opah.Opah mana?Macam ni ceritanya.
Akak tanya pada akak tukang sapu,ada ke orang tua2 yang nak jual barangan mereka.Diapun janji nak tanya kepada jirannya.Akhirnya,adalah sorang opah,umur dah 74 tahun yang sedia menjual koleksi dalam simpanannya.Maka,dengan senyum simpul dan terlebih ramah akak pun terjah la ke rumah opah tu,tak penah kenal pun...Ni lah koleksi yang akak dapat:

Teko meakin Rosa.Kondisinya taklah tip top sangat,harganya pula kurang sikit je dari ML.Bukan apa,tak sampai hati plak nak bayar murah sangat,sian opah tu.Kalau ada sesiapa nak barter rosa ni dengan teko meakin biru gumuks,macam ni jugak,amatlah dialu-alukan.

Tureen meakin Rosa,sayangnya takde tutup.oleh sebab akak dah ada meakin biru,akak tak bercadang nak simpan si Rosa ni,satu hal plak nak hunting kaum kerabatnya. Jadi akak dah bersetuju nak barter je meakin ni dengan seorang rakan blogger.

4 set cawan ros jambatan - A shape.Akak takde teko,sesiapa ada teko extra,nak barter dengan koleksi lain,sudi-sudikan la..

4 set ros jambatan,agak besar- telah dijual sebab akak taknak simpan banyak-banyak.

Teko gumuk Dumex.Puas ku rendam,taknak jugak hilang dot dot hitam pada badannya.

Set ros merah,dapat 8 set semuanya.

Rasanya berbaloikan,terjah rumah opah tu.Sedar-sedar lebih RM100 jugak akak soping dengan opah.Lega jugak sebab nampak opah puashati dengan harga barang yang akak bayar.Buktinya,opah dah janji nak bawa akak ke rumah adiknya yang katanya lagi banyak menyimpan barang lama.Ada teko kotak lagi..eeee...tak sabaq dah ni...Apapun,seronok jugak geng dengan orang tua-tua ni.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan