Jumaat, 4 September 2009

Tureen


Sana tureen,situ tureen,sini pun nak tureen jugak le.Terus terang cakap,sebelum ni aku ni tidaklah tahu bab-bab tureen bagai ni.Sejak dua menjak ni baru kenai benda alah ni nama tureen...malunya.Tapi,takpe ngaku,sekurang-kurangnya,melalui alam maya ini aku belajar banyak benda baru.Almaklum,asik dok hadap buku teks aje,hehe...Kelakarnya,aku belek juga mangkuk ni dalam almari,isshh..tureen ke ni,macam sama,tapi tak beranilah aku nak n3,sampailah profesor pinggan mangkuk ,Yatt, kata ni tureen le kak...isshh..malu lagi.

Tureen ni pemberian siapa lagi,ibu mertuaku lah.Asik ibu mertua je,mak sendiri mana?Sebenarnya,ibuku sendiri meninggal ketika aku berusia 19 tahun.Dah lama aku ni yatim kertu..

Usia tureen ni dah lama bebenor,yang pasti 30 tahun lebih.Seronoknya dapat benda ni.Sebenarnya,banyak yang aku berkenan di rumah ibu mertuaku,tapi...malulah kan nak minta itu ini (tapi kadang -kadang tak malu jugak).Tureen ni tak minta tau,tapi memang dipelawa suruh ambil.Ok..layan je lah..

1 ulasan:

  1. hahahaha..nak gelak pulak baca n3 tureen akak nie..takpa akak..sama2 belajar..mana saya tak tau orang lain banyak yang tau..tu untungnya ada networking dlm dunia pinggan mangkuk lama..sama2 boleh share info & barter2..tak gitu akak?..
    lagi satu kan akak..bab2 warisan dr keluarga le buat saya tersentuh..kalau le saya yang dapat..saya simpan elok2..lagipun bunga tureen akak nie lain dr yg lain..unique but yet very beautiful..syabas bete!...

    BalasPadam