Ahad, 30 Ogos 2009

Teko Pokok Kelapa

Selamat meneruskan ibadah puasa kepada semua muslimin muslimat.Hari ni nak kongsi koleksi teko pokok kelapa sebagai melengkapkan set pokok kelapa Chempaka Lavender .Kalau nak tengok rupa tekonya inilah dia,besar,gemuk macam teko meakin.Teko ni pemberian ibu mertuaku kurang lebih 5 tahun dulu,sewaktu aku mula2 mendapat virus gilakan barang lama ni.Tahun 1942 teko ni dah ada dalam simpanan MIL.

Ini satu lagi teko pokok kelapa,tetapi warna badannya putih,kecik je.Sama je kan lukisan pokok kelapanya.Sayangnya takde penutup.Yang ni beli di Memory Lane,Ipoh..lama dulu,RM5 je.

Kepada Chempaka,teruskan hunting,mudah-mudahan jumpa tekonya.Kalau malas,bak mai sini set tu,hehe..

2 ulasan: